Friday, April 16, 2010

Where Does It Begins..

Once upon a time.. When we're went to Perhentian Island for a vacation past few years.. I've been 'racun' by my best buddies Caduk a.k.a Hafdzahar/Jan/Zahar and Din Soromban a.k.a Khairuddin/Khai/Odeng, to test their DSLR camera nikon D80 and D60.. I was impressed by the technology of the digital camera..

Kenapa la aku terpengaruh dalam kancah dunia digital kamera. Huhuhuhu.. Mula berjinak-jinak dengan men-try camera diaorang.. Lalu aku telah berpuasa selama 3 bulan utuk mendapatkan sebuah DSLR yang paling murah iaitu Nikon D40..

Selang beberapa hari aku membelek Nikon D40, aku telah diracun sekali lagi oleh Caduk untuk men-trade-in kit lens D80 Nikon 18-135mm c/w sb400 ngan aku punya kit lens 18-55mm dengan penambahan sebanyak RM600..

Tanpa berpikir panjang aku pun setuju dengan pelawaan Caduk walaupun hanya sempat membelek kit lens 18-55mm selama 3 hari.. Nak wat camner.. Dari situlah aku mula berjinak-jinak melayari forum Photomalaysia ngan MIR Free trade Zone untuk mencari gadjet-gadjet yang murah-murah.

No comments:

Lorem